لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۰:۱۰

ستارگان کشتی جهان به جای ایران مقابل تیم آمریکا روی تشک‌ می‌روند


آرشیو
آرشیو

فدراسیون ‌کشتی ایالات متحده با صدور بیانیه ای اعلام کرد پس از شرکت نکردن ایران در مسابقه دوستانه کشتی در تگزاس، این فدراسیون به دنبال برگزاری یک دیدار دوستانه میان ستارگان تیم ملی کشتی آزاد آمریکا با ستارگان کشتی جهان است.

در این بیانیه در مورد لغو سفر تیم کشتی ایران به آمریکا آمده است: فدراسیون کشتی ایران روز چهارشنبه در نامه‌ای اعلام کرد که تصمیم گرفته برای مسابقه با تیم آمریکا در مسابقه بالپارک در آرلینگتون تگزاس در تاریخ ۱۲ فوریه به آمریکا سفر نکند. در نامه علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی ایران به این موضوع اشاره شده است که شش نفر از اعضای پیشنهادی هیئت ۳۵ نفره ایران از وزارت امور خارجه آمریکا روادید دریافت نکرده اند.

در حالی که فدراسیون کشتی آمریکا به‌عنوان یک نهاد ملی عهده دار کشتی در ایالات متحده است و‌ هیچ گونه دخالتی در تصمیم‌گیری‌های مربوط به صدور روادید ندارد، به طور منظم و مستقیم با فدراسیون کشتی ایران در مورد اقدامات لازم در مورد روند روادید ایالات متحده در ارتباط بوده است.

کشتی گیران ایران قرار بود در این رقابت در ده وزن به مصاف تیم کشتی آزاد مردان آمریکا بروند و همچنین در یک مسابقه کشتی فرنگی، ستارگان ایران و‌ آمریکا به رقابت بپردازند.

فدراسیون کشتی آمریکا رسماً از فدراسیون کشتی ایران درخواست کرد که در تصمیم خود تجدیدنظر کند و اعضایی را که روادید آنها تایید شده برای حضور در این رقابت ها به آمریکا اعزام کند.

به گفته این فدراسیون، ایالات متحده و ایران همچنان می توانند میزبان یک دیدار دوگانه بسیار تماشایی باشند که به سود هر دو تیم ملی خواهد بود و برای طرفداران کشتی در سراسر جهان نمایشی هیجان انگیز از این ورزش را فراهم میکند.

صرف نظر از پاسخ ایران، کشتی ایالات متحده تمام تلاش خود را می‌کند که تیم ملی کشتی آزاد مردان خود را برای مسابقه به آرلینگتون اعزام کند. در صورتی که ایران نظر خود را تغییر ندهد یک طرح جایگزین برای مسابقه بالپارک هم اینک در حال اجرا است تا با تشکیل یک تیم از ستارگان کشتی جهان در مقابل تیم ملی آمریکا، مسابقه ای تماشایی برگزار شود

فدراسیون کشتی همچنین گفته از این که ایران تصمیم گرفته در مسابقه بالپارک شرکت نکند، بسیار ناامید شده است و افزوده: همانند ۱۶ بار قبلی که ایران از سال ۱۹۹۵ در ایالات متحده به رقابت پرداخته است، این رویداد نیز می‌توانست برای حسن نیت از طریق ورزش و به عنوان فرصتی برای ورزشکاران دو کشور برای رقابت در بالاترین سطح برگزار شود.

تقریباً تمام اعضای تیم ایران ویزاهای خود را دریافت کرده اند و ایران می توانست یک تیم قوی را برای کشتی با تیم آمریکا به میدان بفرستد، اما این تصمیم ایران بود که شرکت نکند. ما از آنها خواسته ایم در این باره تجدید نظر کنند.

ریچ بندر، مدیر اجرایی کشتی ایالات متحده، گفت: قصد ما این است که یک رویداد با کیفیت برای شرکای خود در نبرد در بالپارک و برای طرفداران در تگزاس ارائه دهیم و ورزشکاران برتر خود را به نمایش بگذاریم، شاید در قالبی دیگر.

XS
SM
MD
LG