لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۲۰:۰۴

لغو ‌اعزام ملی‌پوشان پرورش اندام ایران به مسابقات قهرمانی آسیا یک ساعت پیش از پرواز


آرشیو
آرشیو

در حالی که قرار بود تیم کامل پرورش اندام ایران روز پنجشنبه با ۲۴ ورزشکار برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی آسیا در لبنان راهی بیروت شود، فدراسیون و‌ وزارت ورزش ایران تنها ساعتی پیش از اعزام اعلام کردند این سفر به دلیل «شرایط نامساعد امنیتی در لبنان» لغو شده است.

این در شرایطی است که تیم ملی فوتبال ایران در همین روز برای دیدار با تیم ملی لبنان در بیروت حضور داشت.

بدن‌سازان اعزامی به لبنان برای کسب امتیاز در رنکینگ، از ماه ها پیش در شرایط سخت در اردوی تمرینی بوده اند و برخی از آنها تا پیش از اعزام، ساعت‌ها در سونا برای رسیدن به سر وزن تلاش می‌کردند.

پس از آن که هیچ یک از مسولان فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام برای پاسخگویی در محل اعزام حاضر نشدند، به رغم مشاجره موافقان و‌ مخالفان، در نهایت سفر ملی پوشان به لبنان منتفی شد.

یک هفته پیش از این، در پایان مسابقات پرورش اندام قهرمانی جهان در اسپانیا، دو‌ عضو‌ تیم ایران به همراه بدنسازان به کشور باز نگشتند و رسانه های ایران از درخواست پناهندگی علیرضا پیری و امیر غلامزادگان خبر دادند.

هر چند که لبنان مقصد ورزشکاران ایرانی برای پناهندگی نبوده است، لغو سفر در فاصله اندکی از اعزام تیم ملی پرورش اندام‌ به لبنان، شایعاتی را ایجاد کرده است. برخی از کاربران شبکه های مجازی به نقل از ورزشکاران اعزامی از عدم امکان حمل چمدان های مشکوک به همراه این تیم خبر دادند.

روز چهارشنبه تیم ملی فوتبال ایران درحالی وارد بیروت شد‌ که تعداد زیاد چمدان های بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران، سوژه شبکه های مجازی و رسانه های بین المللی شد.

ورزشکارانی که امکان کسب امتیاز در مسابقات آسیایی لبنان را از دست داده اند، از عدم اعزام تیم بسیار ناراحت هستند، اما برخی از آنها که نخواستند نامشان فاش شود، بر این باورند که پس از جنجالی شدن چمدان‌های زیاد اعضای تیم ملی فوتبال، این امکان وجود داشت که چمدان‌های متفرقه ای هم که برای اعضای تیم ملی پرورش اندام تدارک دیده شده بود، مشکلاتی برای اعضای این تیم به وجود آورد.

هنوز وزارت ورزش و جوانان و‌ فدراسیون پرورش اندام دلیل روشنی برای لغو سفر تیم کامل پرورش اندام ایران ارائه نکرده اند.

XS
SM
MD
LG