لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۲۲:۳۹

یک دانشجوی حقوق در اصفهان بازداشت شد؛ تداوم فشارها به فعالان دانشجویی


فهیمه سلطانی، دانشجوی حقوق دانشگاه اصفهان
فهیمه سلطانی، دانشجوی حقوق دانشگاه اصفهان

کانال تلگرامی «دانشجویان متحد» در گزارشی نوشت که فهیمه سلطانی، دانشجوی رشته‌ حقوق دانشگاه اصفهان که پیش‌تر به دو ترم محرومیت از تحصیل محکوم شده بود، روز شنبه ۱۸ فروردین پس از احضار به اداره‌ «اطلاعات سپاه» اصفهان بازداشت شد.

بنابر گزارش‌ها از وضعیت فعلی این دانشجو و دلیل بازداشت او اطلاعی در دست نیست.

بر اساس گزارش‌ها خانم سلطانی خرداد ماه سال گذشته با حکم بدوی کمیته انضباطی دانشگاه اصفهان، از بابت اتهامات «اخلال در برنامه‌های دانشگاه»، «توهین به شعائر و مقدسات»، «شرکت در بلوا و آشوب»، عدم رعایت حجاب اجباری و «عدم رعایت شئون دانشجویی»، به منع موقت از تحصیل به مدت ۲/۵ ترم محکوم شده بود.

فهیمه سلطانی، دانشجوی حقوق دانشگاه اصفهان، در تاریخ ۲۲ آبان ۱۴۰۱، در ارتباط با اعتراضات سراسری توسط نیروهای «اطلاعات سپاه» در اصفهان بازداشت شده بود.

روز شنبه همچنین حکم یک سال حبس ضیا نبوی و هستی امیری، پس از احضار به شعبه اجرای احکام زندان اوین، اجرا شد.

آنها پس از شرکت در تجمع ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ دانشجویان علامه طباطبایی تهران در اعتراض به مسموم‌سازی‌های سریالی دانش‌آموزان مدارس، در مرداد سال گذشته به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس محکوم شده بودند.

تشکیل پرونده، دادگاهی و صدور حکم علیه کسانی که در مورد مسموم‌سازی‌های سریالی دانش آموزان مدارس در زمستان ۱۴۰۱ و بهار ۱۴۰۲ در حالی صورت گرفته که هنوز مشخص نیست چه کسانی در آن ماجراها نقش داشته‌اند و مقامات جمهوری اسلامی هرگز توضیح مشخصی در مورد نتایج پیگیری آن پرونده که در مقطعی به گفته یکی از نمایندگان مجلس به بازداشت ده‌ها نفر انجامیده بود به کجا رسیده است.

XS
SM
MD
LG