لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۲۲:۴۰

محدودیت‌های جدید برای فرزانه قره‌حسنلو در زندان؛‌ جرم:‌ تماس صوتی برای تبریک نوروز


دکتر حمید قره‌حسنلو و همسرش فرزانه
دکتر حمید قره‌حسنلو و همسرش فرزانه

محسن بیات، وکیل فرزانه قره‌حسنلو، از متهمان پرونده موسوم به «عجمیان»، از ممنوعیت تماس به مدت دو هفته و ممنوع‌الملاقاتی موکلش به مدت سه ماه خبر داد.
او که دوران تبعید خود را در زندان مشهد سپری می‌کند، به دلیل پیام صوتی برای تبریک سال جدید، به این مجازات محکوم شده است.

به نوشته شبکه شرق، وکیل خانم قره‌حسنلو با اشاره به وضعیت نامناسب سلامتی موکل خود، گفت: در دی ماه سال گذشته، توده‌ای مشکوک به سرطان در سینه خانم قره‌حسنلو تشخیص داده شد. پس از انجام عمل جراحی، علی‌رغم نظر صریح پزشکی قانونی مبنی بر دو ماه مرخصی و طی روند درمانی خارج از زندان، ایشان به زندان بازگردانده شد.

به گفته محسن بیات، متاسفانه مکاتبات میان مشهد و کرج و بهانه‌تراشی‌های مسئولان، منجر به انقضای مهلت مرخصی درمانی خانم قره‌حسنلو شد. این در حالی است که جان این زندانی در خطر است و نیاز به مراقبت‌های ویژه پزشکی دارد.

محسن بیات از مقامات قضائی خواست تا در راستای رفع این «تصمیم ناصحیح» و احقاق حقوق موکلش، اقدام کنند.

دادگاه انقلاب اسلامی استان البرز در فروردین ماه سال ۱۴۰۲در حکمی برای حمید قره‌حسنلو، پزشک متهم در پرونده بسیجی کشته شده روح‌الله عجمیان، او را به ۱۵ سال حبس محکوم کرد.

این پرونده در ابتدا ۱۶ متهم داشت که در پی صدور احکام اولیه در همین شعبه و تایید آن در دیوان عالی کشور، محمد حسینی و محمد مهدی کرمی توسط قوه قضاییه به اعدام محکوم شدند که این احکام به رغم اعتراض های بسیار در داخل و خارج از ایران اجرا شدند، اما پرونده بقیه متهمان «جهت رسیدگی و صدور حکم مجدد به همان شعبه اعاده شد.»

حمید قره‌حسنلو همراه با همسرش، فرزانه، پس از مراسم چهلم حدیث نجفی، از کشته‌شدگان اعتراضات سراسری در کرج، با حمله نیروهای امنیتی به خانه‌شان بازداشت شدند.

حمید قره‌حسنلو پزشک ۵۳ ساله یکی از پنج نفری است که به اتهام «کشتن یک بسیجی» به اعدام محکوم و سپس لغو شد.

بازداشت شدگان در این پرونده اتهام قتل این بسیجی را رد کرده اند.

XS
SM
MD
LG