لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۲:۳۹

تشدید تدابیر امنیتی در آستانه سال نو در فرانسه؛ ۹۰ هزار افسر پلیس در سراسر کشور مستقر می‌شوند


طاق پیروزی در خیابان شانزلیزه، پاریس. شنبه ۹ دی ۱۴۰۲
طاق پیروزی در خیابان شانزلیزه، پاریس. شنبه ۹ دی ۱۴۰۲

سلین برتون، رئیس سازمان اطلاعات داخلی فرانسه، روز جمعه هشتم دی، گفت: در آستانه سال سال جدید میلادی، ۹۰ هزار افسر پلیس در مکان‌های عمومی در سراسر فرانسه مستقر می‌شوند.

از این تعداد، شش هزار افسر پلیس در پاریس مستقر می‌شوند و ژرالد دارمانین، وزیر کشور فرانسه، اعلام کرده است که انتظار می‌رود بیش از یک میلیون و پانصد هزار تن در خیابان شانزلیزه گرد هم بیایند.

به گفته او، «خطر تروریستی بسیار بالایی» وجود دارد و یکی از دلایل آن، درگیری‌های میان اسرائیل و فلسطینیان است.

وزیر کشور فرانسه افزود: برای نخستین بار از پهپاد به منظور تامین امنیت استفاده می‌شود و ده‌ها هزار مامور آتش‌نشانی و پنج هزار سرباز ارتش نیز در کنار افسران پلیس در خیابان‌ها مستقر خواهند شد.

تمرکز جشن‌های شب سال نو در پاریس بر روی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ در این شهر خواهد بود و طی آن آتش‌بازی و ویدیو پروژکشن بر روی طاق پیروزی انجام خواهد گرفت.

یکی از مرگ‌بارترین حملات تروریستی طی سال‌های اخیر در اروپا، در آبان ۱۳۹۴ در سالن تئاتر «بتکلان» پاریس رخ داد و طی آن، اسلام‌گرایان افراطی ۱۳۰ تن را به قتل رساندند.

اما حمله مرگ‌بار با چاقو در یازدهم آذر سال جاری در نزدیکی برج ایفل، به نگرانی‌های مربوط به تامین امنیت در بازی‌های المپیک که قرار است از روز پنجم مرداد تابستان پیش رو آغاز شود، دامن زده است.

مقامات فرانسوی تاکید کرده‌اند بازی‌های المپیک در امنیت کامل برگزار خواهد شد.

XS
SM
MD
LG