لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۵:۱۶

فرانسیس فورد کاپولا با «مگاپولیس» به جشنواره کن بازمی‌گردد


فرانسیس فورد کاپولا
فرانسیس فورد کاپولا

فرانسیس فورد کاپولا، سینماگر سرشناس آمریکایی، حدود پنجاه سال پس از به دست آوردن نخل طلای جشنواره فیلم‌ کن‌، با فیلم دیگری در این رویداد هنری حاضر می‌شود.

از فیلم جدید فرانسیس فورد کاپولا با عنوان «مگاپولیس» برای نخستین در جشنواره کن رونمایی خواهد شد؛ اثری که او با سرمایه شخصی خود تولید کرده است.

مگاپولیس روز سه‌شنبه ۲۱ فروردین در یک جلسه خصوصی برای تعدادی از مدیران استودیوهای بزرگ و پخش‌کنندگان سینمایی به نمایش درآمد. پس از این نمایش خصوصی بود که خبر اکران مگاپولیس در هفتادوهفتمین جشنواره فیلم کن در نشریات هنری منتشر شد.

هر چند که این جشنواره هنوز اکران مگاپولیس به صورت رسمی را تأیید نکرده است، ولی آسوشیتدپرس به نقل از یک منبع آگاه، این موضوع را اعلام کرد.

تیری فرمو، مدیر جشنواره، روز پنجشنبه اسامی فیلم‌های حاضر در بخش رقابتی این رویداد سینمایی را اعلام خواهد کرد. او هفته گذشته به سایت هنری «ددلاین» گفته بود که امیدوار است مگاپولیس به جشنواره این دوره برسد.

مدیر جشنواره در ادامه ضمن تحسین فرانسیس فورد کاپولا، مگاپولیس را پروژه مورد علاقه این سینماگر، «که آن را به صورت مستقل و با سرمایه شخصی ساخته است» توصیف کرد. تیری فرمو بازگشت این کارگردان صاحب سبک به جشنواره کن را «افتخاری» برای این رویداد سینمایی توصیف کرده بود.

فرانسیس فورد کاپولا ۸۵ ساله برای «اینک آخرالزمان» و «مکالمه» صاحب دو نخل طلا از جشنواره فیلم کن شده است.

فرانسیس فورد کاپولا
فرانسیس فورد کاپولا

فرانسیس فورد کاپولا نگارش فیلم‌نامه «مگاپولیس» را از دهه ۸۰ میلادی (دهه ۱۳۶۰) آغاز کرده است. گفته می‌شود که این فیلم با بودجه‌ای ۱۲۰ میلیون دلاری ساخته شده است و ماجرای بازسازی یک کلان‌شهر ویران شده را به تصویر می‌کشد.

آدام درایور، جیانکارلو اسپوزیتو، جان وویت، لارنس فیشبرن، اوبری پلازا، شیا لابوف، کلوئی فاینمن، کاترین هانتر و داستین هافمن، از جمله بازیگران مگاپولیس هستند.

جشنواره فیلم کن از اواخر اردیبهشت در فرانسه آغاز می‌شود. براساس برنامه اعلام شده، نخل طلای افتخاری این دوره به جرج لوکاس، سینماگر نامدار آمریکایی، اهدا خواهد شد.

منبع: آسوشیتدپرس

XS
SM
MD
LG