لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۲۰:۴۱

دادگاه تجدیدنظر حکم ۱۸ سال حبس منوچهر بختیاری را نقض کرد


منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری از کشته‌‌شدگان اعتراضات آبان‌ ۱۳۹۸
منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری از کشته‌‌شدگان اعتراضات آبان‌ ۱۳۹۸

همسر منوچهر بختیاری، زندانی سیاسی محبوس در چوبین‌در قزوین، از نقض حکم ۱۸ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق پدر دادخواه پویا بختیاری خبر داد.

سارا عباسی روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت در صفحه اینستاگرام، ضمن اعلام این خبر، محکومیت ۱۸ سال حبس همسرش را مربوط به «پرونده کیش» خوانده و نوشت که شعبه یک دادگاه انقلاب کرج با «بی‌عدالتی» این حکم را صادر کرده بود.

به گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دادگاه تجدیدنظر استان البرز با اشاره به «عدم صلاحیت» دادگاه رسیدگی‌کننده، حکم صادره را نقض و جهت رسیدگی مجدد به دادگاه انقلاب شهرستان کیش ارجاع داده است.

شعبه یک دادگاه انقلاب کرج به ریاست قاضی موسی آصف الحسینی در دی‌ ۱۴۰۲ منوچهر بختیاری را به اتهاماتی همچون «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرائم علیه امنیت کشور»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و«همکاری با گروه های مخالف نظام » به ۱۸ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرده بود.

پدر دادخواه پویا بختیاری پس از بازداشت در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ به سه سال و شش ماه حبس و مجازات‌های تکمیلی محکوم شد.

پویا بختیاری در جریان اعتراضات سراسری سال ۹۸ از ناحیه سر هدف گلوله قرار گرفت و جان باخت.

منوچهر بختیاری که در حال حاضر در زندان چوبین‌در قزوین بسر می‌برد در جریان پرونده‌های متعدد به محکومیت‌های مضاعف محکوم شده است.

به نوشته سارا عباسی، قوه قضائیه جمهوری اسلامی با «پرونده‌سازی» همسر محبوسش را به ۲۹ سال حبس و تبعید محکوم کرده است.

نهادهای حقوق بشری بارها اعمال فشار جمهوری اسلامی بر دادخواهان و خانواده‌های جان‌باختگان اعتراضات سراسری را مورد انتقاد قرار داده‌اند.

XS
SM
MD
LG