لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۵:۵۰

بهاره هدایت تا زمان تصمیم‌گیری کمیسیون پزشکی در خارج از زندان به درمان ادامه می‌دهد


بهاره هدایت، زندانی سیاسی
بهاره هدایت، زندانی سیاسی

وکیل بهاره هدایت، زندانی سیاسی، روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت، از ادامه درمان موکلش در بیرون از زندان تا زمان تصمیم‌گیری کمیسیون پزشکی در این‌ مورد خبر داد.

زهرا مینویی در شبکه اجتماعی «ایکس»، با اشاره به ارجاع پرونده پزشکی بهاره هدایت به کمیسیون پزشکی نوشت که موکلش «تا تعیین تکلیف این کمیسیون ادامه روند درمان را در بیرون از زندان پی خواهد گرفت.»

بهاره هدایت، فعال سیاسی و مدنی، که پیشتر به دلیل ابتلا به بیماری «سرطان رحم» خواستار« پیگیری درمان» در خارج از زندان شده بود، روز ۲۸ فروردین در یادداشتی اینستاگرامی از «مخالفت» مسئولین با تمدید توقف حکمش خبر داده بود.

این در شرایطی است که به نوشته این فعال مدنی، آنکولوژیست و پزشکان معالج، به دلیل خطرات احتمالی و لزوم پیگیری روند درمان و جراحی‌ها تاکید کرده‌اند که او باید بیرون از زندان تحت نظر پزشک باشد.

بهاره هدایت، متولد ۱۳۶۰ در تهران، به دلیل فعالیت‌های خود تاکنون چندین‌بار بازداشت و زندانی شده‌ است.

او به دلیل اعتراض به سرنگون شدن هواپیمای اوکراینی به وسیله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ۴ سال زندان محکوم شد.

پرواز شمارهٔ ۷۵۲ هواپیمایی اوکراین، که از مبدأ تهران به کی‌یف در حرکت بود، در ۱۸ دی ۱۳۹۸ هدف شلیک موشک سپاه پاسداران قرار گرفت و سرنگون شد. تمامی ۱۷۶ سرنشین این پرواز جان باختند.

وضعیت نقض حقوق بشر در ایران همواره مورد انتقاد نهادهای حقوق بشری و آمریکا قرار گرفته است.

به تازگی هم رابرت گیلکرست، دیپلمات ارشد وزارت امور خارجه آمریکا، درباره وخامت نقض حقوق بشر به‌ویژه در حوزه حقوق زنان در ایران ابراز نگرانی کرد.

XS
SM
MD
LG