لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۰:۳۷

واکنش هنرمندان به درگذشت رضا داوودنژاد؛ هنگامه قاضیانی: خیلی زود بود؛ چقدر تلخ


رضا داوودنژاد
رضا داوودنژاد

رضا داوودنژاد، بازیگر سینما و تلویزیون، پس از یک دوره بیماری دوشنبه ۱۳ فروردین در بیمارستانی در شیراز درگذشت؛ او هنگام مرگ ۴۴ سال داشت.

به گزارش رسانه‌های ایران، رضا داوودنژاد در ماه‌های اخیر دچار عفونت خونی شد که از عوارض ناشی از پیوند کبدی بود که در سال ۱۳۹۱ انجام داد.

این‌‌ بازیگر سینما و تلویزیون پیشتر در یک مصاحبه گفته بود برای نرفتن به سربازی اجباری وزن خود را به شدت افزایش داده است. او سپس برای رهایی از چاقی عملی روی معده‌اش انجام داد که در نهایت مشکلات کبدی و مرگ را به دنبال داشت.


این بازیگر، که فرزند علیرضا داوودنژاد، کارگردان باسابقه سینمای ایران بود، از کودکی وارد عرصه بازیگری شد و در سال ۱۳۶۵ با هنرنمایی در فیلم «بی‌پناه» ساخته پدرش به شهرت رسید.

«مصائب شیرین»، «مرهم»، «خیابان‌های آرام»، «هوو»، «لامینور»، و «بی‌رویا»، از سایر فیلم‌های رضا داوودنژاد است.

«پشت کنکوری‌ها»، «باغچه مینو»، «زندگی به شرط خنده،»، و «متهم گریخت»، از سریال‌های تلویزیونی است که با نقش‌آفرینی این هنرمند همراه بود.

رضا داوونژاد، به‌عنوان دستیار کارگردان، در ساخت تعدادی از آثار پدرش نیز فعال بود و تجربیاتی نیز در این زمینه داشت.

او در سال ۱۳۸۹ با غزل بدیعی، خواهر عسل بدیعی، ازدواج کرد.

رضا داوونژاد از جمله هنرمندانی بود که در جریان اعتراضات سراسری اخیر در ایران، از درخواست‌های مردمی حمایت کرد و با به اشتراک گذاشتن ترانه «برای» شروین حاجی‌پور در اینستاگرام نوشت: «شروین عزیز، دمت گرم.»

او این مطلب را با هشتگ‌های «زن زندگی آزادی» و «مرد میهن آبادی» منتشر کرد.

درگذشت این بازیگر بازتاب زیادی در فضای مجازی داشت و بسیاری از هنرمندان و چهره‌های سرشناس با انتشار پیام‌هایی در شبکه‌های اجتماعی، یاد ‌و خاطره او را گرامی داشتند.

لیلا بلوکات، در استوری اینستاگرام نوشت: «تسلیت تسلیت، این کلمه دیگه تکراری شده، یعنی نشد یکسال نوروز بدون مرگ عزیزان بگذره، اول عید، اینم از روز آخر عید.»

مرجانه گلچین، در استوری اینستاگرام خود گفت: «آخ کاش یکی می‌گفت اینم دروغ سیزده است، خیلی متأسفم، تسلیت به خانواده محترم جناب داوونژاد، و همسر همیشه همراهشون.»

هانیه توسلی در استوری اینستاگرام نوشت: «تسلیت میگم به غزل عزیز ‌و خانواده محترم داوودنژاد.»

هنگامه قاضیانی در استوری اینستاگرام نوشت: «رضای عزیزم، در یازدهمین سال درگذشت عسل پرکشیدی، رضا جان چقدر درد کشیدی و چه اندازه استوار و امیدوار بودی، چه غم‌ سنگینی بر دلم نشست. تسلیت به غزل عزیزم که عاشقانه تمام این سال‌‌ها کنارت ایستاد. رضا جان خیلی زود بود، چقدر تلخ.»

فریبرز عرب‌نیا، که مدتی با رضا داوونژاد باجناق بود، در شبکه اجتماعی «ایکس» گفت: «درگذشت رضا داوونژاد، همکار گرامی را به بستگان، همکاران، و دوستداران ایشان دریغ‌باد می‌گویم و خود را در ماتم ایشان همدرد می‌دانم. باشد که بازماندگان ایشان را آرامش و بردباری همراه باشد.»

امیر جعفری در استوری اینستاگرام نوشت: «رفیق قدیمی مهربان و خوش‌خنده، انگار کلمات برای تسلیت می‌گریزند و باور ندارند. تو را همیشه همان اندازه ناب و خندان ‌و پر از معرفت در تجسم دارم، یادت مانا.»

سردار آزمون در استوری اینستاگرام گفت: «هیکلت تکه داداش، کاش زود نمی‌رفتی تا من ازت تعریف می‌کردم.»

XS
SM
MD
LG