لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۸:۲۶

تداوم اعتصاب غذا و داروی نرگس منصوری در اوین؛ نرگس محمدی ابراز نگرانی کرد


نرگس منصوری، فعال سیاسی زندانی، از ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ در اعتراض به تصمیم دادگاه در رابطه با پرونده خود اعتصاب کرده است
نرگس منصوری، فعال سیاسی زندانی، از ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ در اعتراض به تصمیم دادگاه در رابطه با پرونده خود اعتصاب کرده است

با گذشت یک هفته از اعتصاب غذای نرگس منصوری، فعال سیاسی محبوس در زندان اوین،‌ نرگس محمدی فعال حقوق بشر زندانی در مورد وضعیت او ابراز نگرانی کرد.

صفحه اینستاگرام منسوب به نرگس محمدی، روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت با اشاره به هفتمین روز اعتصاب غذا و داروی نرگس منصوری، نسبت به وضعیت این زندانی ابراز نگرانی کرد و نوشت که خانم منصوری از دادگاه خواسته تا دستور ضبط خانه مادرش را لغو کند.

ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، هرانا، هم به نقل از یک منبع آگاه نزدیک به خانواده این زندانی اعلام کرد، نرگس منصوری که سابقه اعتصاب‌های قبلی را هم دارد از روز دوشنبه سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ در اعتراض به تصمیم دادگاه در رابطه با پرونده خود اعتصاب کرده و خواستار رفع موانع ایجاد شده برای آزادی خود از زندان و لغو دستور توقیف خانه مادرش شده است.

نرگس منصوری که از امضاکنندگان نامه موسوم به «بیانیه ۱۴» برای گذار از جمهوری اسلامی و استعفای علی خامنه‌ای است، اواخر دی‌ماه ۱۴۰۲ نیز در اعتراض به «مصادره خانه مادرش» اعتصاب غذا کرده بود و اول بهمن همان سال با علائم «خون‌ریزی معده» از اوین به بیمارستان منتقل شد.

او که از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز هست، در آبان ۱۳۹۸، بابت اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» به پنج سال حبس تعزیری و بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری محکوم شد و اوایل سال ۱۴۰۱ از سوی نیروهای حکومتی بازداشت شد.

این زندانی سیاسی در اردیبهشت ۱۴۰۲ با تودیع وثیقه سه میلیارد تومانی برای سیر مراحل درمان به مرخصی پزشکی اعزام شده بود، اما در تاریخ دهم آذرماه توسط نیروهای حکومتی در شهرستان خوی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

نرگس منصوری اوایل اسفند ۱۴۰۲ هم از سوی دادگاه انقلاب تهران، به اتهام آنچه «اجتماع و تبانی بر علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام» عنوان شده است، به سه سال دیگر حبس محکوم شد.

XS
SM
MD
LG