لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۵:۳۲

ناکامی دیگری برای فوتبال ایران؛ «شب سیاه» پرسپولیس در پی حذف از آسیا


پرسپولیس
پرسپولیس

شکست تیم‌ فوتبال پرسپولیس مقابل الدحیل قطر، در ورزشگاه آزادی و حذف این تیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، حواشی زیادی داشت.

از پرتاب بطری به سمت بازیکنان و سرمربی این تیم از سوی هواداران ناراحت و عصبانی تا حرف و‌ حدیث برای تغییرات در کادر فنی و‌ مدیریت باشگاه از حواشی بی‌شمار این دیدار بود.

هواداران ناراضی با پرتاب بطری آب، شعار حیا کن، رها کن سر دادند
هواداران ناراضی با پرتاب بطری آب، شعار حیا کن، رها کن سر دادند

به هنگام دریافت گل دوم و پس از شکست مقابل الدحیل قطر، هواداران ناراضی پرسپولیس با پرتاب بطری آب، شعار حیا کن، رها کن سر دادند.

شعارها به قدری توهین‌آمیز بود که خبرنگاران انتظار استعفای مدیرعامل پرسپولیس یا یحیی گلمحمدی را داشتند. حتی شایعه خداحافظی یحیی گل محمدی در رختکن نیز مطرح شد، اما چنین اتفاقی نیافتاد.

در میان پیشکسوتان پرسپولیس نیز واکنش ها متفاوت بود. عباس کارگر ملی پوش سابق تیم‌پرسپولیس بر این باور است که بازیکنان الدحیل با جان و دل بازی کردند. ستاره دهه شصت سرخپوشان گفت: «بازیکنان پرسپولیس مثل ماست، درون زمین حاضر بودند. افتضاح بازی کردند.»

مرتضی فنونی‌زاده، از پیشکسوتان پرسپولیس که در گذشته نیز از گل‌محمدی به شدت انتقاد کرده بود، گفت: «آقای گل‌محمدی حالا وقت قهر کردن است نه سه هفته پیش! حالا به خاطر شکست پرسپولیس و این آبروریزی بزرگ باید قهر کنید و بروید نه اینکه به خاطر پول تمرینات را تحریم کنید و با روح و روان هواداران بازی کنید!»

حمایت مهدی مهدوی کیا از پرسپولیس
حمایت مهدی مهدوی کیا از پرسپولیس

اما در مقابل، پرسپولیس و‌ سرمربی آن یحیی گل محمدی از حمایت ستارگان سابق فوتبال ایران، علی کریمی و مهدی مهدوی کیا برخوردار ماند. آنها با انتشار استوری‌هایی در صفحه شخصی خود از هواداران این تیم خواستند تا از تیم محبوب‌شان حمایت کنند.

حمیدرضا علی عسگری بازیکن سابق پرسپولیس با انتشار یک استوری در اینستاگرامش نوشت: «اسم خودتون رو گذاشتین هوادار؟ معرفت ندارین؟ یا شاید آلزایمر دارد؟»

اصغر شرفی، بازیکن و‌مربی سابق تیم‌ملی، پرتاب بطری را بسیار زشت دانست و‌ افزود: «یحیی گل‌محمدی مربی بزرگی است و نباید این گونه با او برخورد شود. گل محمدی چند سال با این تیم کار کرده و عملکرد موفقی داشته است. نباید ناسپاس باشیم و به او و سایر کادر فنی بی‌احترامی‌ کنیم.»

رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، هنگام خروج از ورزشگاه مورد اعتراض و انتقاد شدید هواداران این تیم قرار گرفت. بنا بر گزارش‌ها در جریان درگیری فیزیکی یکی از اطرافیان درویش با هواداران، دو‌ دستگاه موبایل و‌ پول نقد مدیر عامل پرسپولیس به سرقت رفت.

در این میان برخی از هواداران از انتشار تصاویر و فیلم های آنان به همراه خانواده در شبکه های مجازی ناراضی بودند.

برانکوسرمربی تیم‌ ملی عمان انجام هر گونه مصاحبه جدید درباره پرسپولیس را تکذیب کرد
برانکوسرمربی تیم‌ ملی عمان انجام هر گونه مصاحبه جدید درباره پرسپولیس را تکذیب کرد

خبرگزاری دولت، ایرنا پیشتر از احتمال بازگشت برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق پرسپولیس که هم اینک هدایت تیم‌ ملی عمان را بر عهده دارد نوشته بود.

پس از شکست تیم‌فوتبال پرسپولیس مقابل الدحیل قطر، خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران با انتشار چت مکاتبه خبرنگارش با برانکو، از واکنش او به احتمال بازگشت وی به نیمکت پرسپولیس خبر داد.

هر چند برانکو انجام هرگونه مصاحبه جدید را تکذیب کرده است.

صفحه اول یک روزنامه‌های ورزشی ایران پس از شکست پرسپولیس
صفحه اول یک روزنامه‌های ورزشی ایران پس از شکست پرسپولیس

پرسپولیس همانند فینال لیگ قهرمانان ۲۰۱۸ که در برابر هواداران خود در ورزشگاه آزادی مقابل کاشیما ژاپن به شکستی تلخ تن داد، در آخرین دیدار مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، در شرایطی که همه انتظار برد در حضور شصت هزار تماشاگر را داشتند تسلیم الدحیل قطر شد.

تیم فوتبال اوراواردز ژاپن مدافع عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا هم با شکست دو بر یک مقابل هانوی ویتنام، با هفت امتیاز در رده دوم جدول گروه جی از صعود به دور حذفی ناکام ماند.

سه تیم پرسپولیس، سپاهان، و‌ نساجی نمایندگان ایران در این فصل لیگ قهرمانان آسیا بودند که تنها سپاهان به عنوان یکی از تیمهای برتر دوم گروه به دور حذفی راه پیدا کرد.این‌ درحالی است که هر سه نماینده فوتبال عربستان - یعنی الاتحاد، النصر، و‌ الهلال - به عنوان تیمهای برتر گروه خود در مرحله یک هشتم‌ نهایی لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند.

XS
SM
MD
LG