لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۵:۵۴

جمهوری اسلامی اسرائیل را به «حمله بزرگ‌تر» تهدید کرد


رسانه‌های خارجی با بازتاب سخنان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی نوشتند که «ایران به اسرائیل درباره حمله بزرگ‌تر در صورت تلافی حمله موشکی و پهپادی شبانه تهران هشدار داد.» محمد باقری ادعا کرده که به واشنگتن هشدار داده شده است که از اقدام نظامی اسرائیل حمایت نکند.

باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ساعاتی پیش به تلویزیون جمهوری اسلامی گفت: «پاسخ ما بسیار بزرگ‌تر از اقدام نظامی امشب خواهد بود اگر اسرائیل علیه ایران تلافی کند.»

حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز هشدار داد که تهران در برابر هرگونه حمله اسرائیل به منافع، مقامات و شهروندان خود اقدام تلافی‌جویانه خواهد کرد.

به گزارش رسانه‌ها به نقل از مقامات ارشد دولت آمریکا، جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفته است که ایالات متحده در هیچ حمله متقابل اسرائیل به ایران کمک نخواهد کرد.

شبکه‌های آکسیوس و سی‌ان‌ان گزارش دادند که پیام طی تماس تلفنی بین این دو رد و بدل شده است.

آکسیوس گزارش داد که بایدن به نتانیاهو گفته است که آمریکا با هرگونه ضد حمله اسرائیل مخالفت خواهد کرد. شبکه خبری سی‌ان‌ان نیز گزارش داد که بایدن به نخست وزیر اسرائیل گفت که ایالات متحده در هیچ گونه اقدام متقابلی شرکت نخواهد کرد.

نخست وزیر اسرائیل بامداد یکشنبه پس از آغاز حملات تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی در بیانیه‌ای نوشت: «اسرائیل با هرگونه تهدید از سوی جمهوری اسلامی با قاطعیت برخورد خواهد کرد.»

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا نیز در واکنش به حملات جمهوری اسلامی به اسرائیل، با انتشار بیانیه‌ای بر تعهد «آهنین» ایالات متحده به امنیت اسرائیل تاکید کرد.

او در ابتدای بیانیه خود، حملات «بی‌سابقه» حکومت ایران و نیروهای نیابتی‌اش در یمن، سوریه، و عراق به «تاسیسات نظامی در اسرائیل» را «به شدیدترین لحن ممکن» محکوم کرد.

پس از حملات مستقیم جمهوری اسلامی به اسرائیل، قانونگذاران مجالس دوگانه ایالات متحده آمریکا از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه حمایت قاطع خود از اسرائیل را اعلام کردند و بر لزوم پاسخگو کردن حکومت ایران تاکید کردند.

XS
SM
MD
LG