لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۲۳:۱۵

لوفت‌هانزا لغو پروازهایش به تهران را تا ۲۰ اردیبهشت تمدید کرد


هواپیماهای خطوط هوایی لو لوفت‌هانزا - عکس از آرشیو
هواپیماهای خطوط هوایی لو لوفت‌هانزا - عکس از آرشیو

شرکت هواپیمایی آلمانی لوفت‌هانزا بار دیگر از لغو پروازهایش به مقصد تهران خبر داد.

لوفت‌هانزا روز دوشنبه دهم اردیبهشت اعلام کرد به دلیل نگرانی‌های امنیتی، لغو پروازهایش به تهران را تا ۲۰ اردیبهشت تمدید کرده است.

لوفت‌هانزا پیشتر در واکنش به تهدیدهای حکومت ایران مبنی بر حمله به اسرائیل به صدای آمریکا گفته بود که پس از «ارزیابی‌های دقیق» تعلیق پرواز‌های خود از مبدأ تهران و به مقصد تهران را تا روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت تمدید کرده است.

شرکت هواپیمایی سلطنتی «کی‌ال‌ام» هلند هم روز شنبه ۲۵ فروردین، در مکاتبه‌ای اختصاصی با بخش فارسی صدای آمریکا از توقف «فوری» پروازهای خود بر فراز ایران و اسرائیل خبر داده بود.

پیش از هواپیمایی «کی‌ال‌ام» شرکت هواپیمایی «ایرفرانس» روز جمعه ۲۴ فروردین با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به دلیل «شرایط بحرانی» در حال حاضر بر فراز حریم هوایی ایران پرواز نخواهد کرد. بنابر این اطلاعیه، تصمیم کی‌ال‌ام در پی «افزایش تنش‌ها در خاورمیانه» اتخاذ شد.

هواپیمایی اتریش هم به بخش فارسی صدای آمریکا گفته بود «به دلیل شرایط خاورمیانه» و پس از «ارزیابی‌های دقیق»، تعلیق پرواز‌های خود از مبدأ تهران و به مقصد تهران را تا روز جمعه ٣١ فروردین تمدید کرده است.

مارک زی، بنیانگذار شرکت «اوپی‌اس‌گروپ» که بر حریم هوایی و فرودگاه‌ها نظارت می‌کند، گفته بود که این بزرگ‌ترین اختلال در سفرهای هوایی از زمان حمله به مرکز تجارت جهانی در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ بود.

در حمله هوایی ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ اسرائیل به محوطه کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق، هفت تن از افسران بلندپایه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از جمله دو فرمانده ارشد این نیرو، کشته شدند. اسرائیل مسئولیت این حمله را نه تأیید و نه رد کرد.

جمهوری اسلامی در حمله مستقیم بی‌سابقه‌ای به خاک اسرائیل در روز ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ پاسخ داد. منابع آگاه می‌گویند که این موضوع، اسرائیل را بر آن داشت تا در ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ به خاک ایران حمله کند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در یک گزارش تحقیقی، با استناد به تصاویر ماهواره‌ای، تایید کرد که پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران در جریان حمله اخیر منتسب به اسرائیل در اصفهان مورد اصابت قرار گرفته است.

آمریکا و متحدانش همچنین پس از حمله موشکی و پهپادی ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ جمهوری اسلامی به اسرائیل، ضمن اعلام حمایت قاطع از اسرائیل، تحریم‌های تازه‌ای به‌ویژه علیه برنامه‌های موشکی و پهپادی حکومت ایران وضع کرده‌اند.

مطالب مرتبط

XS
SM
MD
LG