لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۳:۱۵

دولت آمریکا امکان دسترسی آزاد به اینترنت در کشورهایی چون ایران را افزایش می‌دهد


محدودیت‌ها برای اینترنت در ایران از زمان آغاز اعتراضات سراسری افزایش یافته است
محدودیت‌ها برای اینترنت در ایران از زمان آغاز اعتراضات سراسری افزایش یافته است

وزارت امور خارجه آمریکا حدود ۱۸ میلیون دلار دیگر به توسعه امکانات لازم برای دسترسی شهروندان کشورهایی چون ایران، روسیه و چین به اینترنت اختصاص داد.

به گزارش صدای آمریکا این مبلغ در اختیار زیر مجموعه‌ای از «صندوق فناوری باز» گذاشته می شود تا بتواند به کاربرهای بیشتری خدمات دهد.

این مجموعه که سه سال پیش ایجاد شد در آن زمان قادر بود نیاز ۹ میلیون نفر را برای دسترسی به اینترنت آزاد برآورده کند که این رقم اکنون به ۴۰ میلیون کاربر رسیده است.

شرکتهای «فری براوزر»، «رستم وی پی اِن»، «سایفون»، «اِن-لینک» و «لَنتِرن»
اکنون می‌توانند برای مبارزه با سانسور، فناوریهای ارزان تولید کنند و آنرا در اختیار شهروندان کشورهایی با حکومتهای استبدادی قرار دهند.

لورا کانینگهَم، رئيس «صندوق فناوری باز» می‌گوید نیاز دسترسی به اینترنت آزاد، رو به افزایش است و «این ابزار، شاهرگی حیاتی است برای آنهایی که به اخبار مستقل و قابل اطمینان دسترسی ندارند.»

«صندوق فناوری باز» یا «اوٌ تی اِف» با کمک صدای آمریکا و بخش امور دموکراسی، حقوق بشر و کارگر و همچنین بخش امور خاور نزدیک در وزارت امور خارجه آمریکا این امکانات را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

عذرا ضیا، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور دموکراسی، حقوق بشر و کارگر، هنگام اختصاص بودجه بیشتر در این زمینه، گفت حمایت ایالات متحده از آنهائی که دولتشان اجازه نمی‌دهد به اطلاعات جهان آزاد دسترسی داشته باشند «خلل ناپذیر است» و فراهم کردن امکانات در این راستا «بخشی کلیدی از تلاش آمریکا برای پیشبرد حقوق بشر و دموکراسی در سراسر جهان چه آنلاین و چه غیر آن می‌باشد.»

  • 16x9 Image

    گیتا آرین

    خبرنگار ارشد بخش فارسی صدای آمریکا، عمدتا ً متمرکز بر خبرهای مربوط به حوزه سیاست خارجی او حرفه خبرنگاری را از سال ۱۳۶۶ با کار در رادیو شروع کرد و در سال ۱۳۸۳ به صدای آمریکا پیوست.

XS
SM
MD
LG