لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۹:۰۹

اختصاصی؛ پرونده تازه برای رضا محمدحسینی با اتهام اخلال در نظم و نشر اکاذیب


رضا محمدحسینی، فعال سیاسی مشروطه‌خواه در مقابل قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
رضا محمدحسینی، فعال سیاسی مشروطه‌خواه در مقابل قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

بنا بر گزارش اختصاصی رسیده به صدای آمریکا، برای رضا محمدحسینی، زندانی سیاسی، پرونده‌ای تازه با اتهام «اخلال در نظم و آسایش عمومی» و «نشر اکاذیب» با شکایت سازمان زندان‌ها تشکیل شده است.

یک منبع مطلع یک‌شنبه ۱۲ شهریور به بخش فارسی صدای آمریکا گفت که امروز پرونده‌ای تازه برای رضا محمدحسینی، زندانی سیاسی، با شکایت «اداره کل زندان‌های استان تهران» و با اتهام «اخلال در نظم و آسایش عمومی» و «نشر اکاذیب» تشکیل شده است.

بنا بر مستنداتی که در اختیار بخش فارسی صدای آمریکا قرار دارد، این پرونده در شعبه سوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۳ در انتظار «اجرای دستور قاضی» است و وقت نظارت آن برای ۲۷ شهریور تعیین شده است.

به گفته منبع نزدیک به رضا محمدحسینی، فشار بر این زندانی سیاسی مشروطه‌خواه همچنان ادامه دارد و اجازه تماس او محدود است و «در شرایط بدی» قرار دارد.

چنان‌که منبع آگاه به صدای آمریکا گفته، «هدایت فرزادی، رئیس زندان اوین» رضا محمدحسینی و چند زندانی سیاسی دیگر را «تهدید کرده» و به آنها گفته «همه‌تان را به دوشکا می‌بندم»، چرا که به گفته این منبع مطلع «نمی‌خواهند یک بار دیگر در زندان اوین شورش بشود.»

این فعال سیاسی مشروطه‌خواه، مدت کوتاهی پس از آزادی از زندان، دوباره در روز ۱۱ اردیبهشت بازداشت شد. او بر ضرورت تروریستی شناخته شدن سپاه پاسداران تأکید کرده بود.

بنا بر گزارش‌های پیشین، عده‌ای از «زندانیان جرایم خشن» روز ۱۷ تیر قصد داشتند رضا محمدحسینی را «با چاقو» هدف قرار دهند، اما پس از «تهدید به قتل» علاوه بر انتقال این زندانی سیاسی به سلول انفرادی، کارت تلفن او نیز به دستور رئیس زندان اوین مسدود شد.

فشار بر زندانیان سیاسی هم‌زمان با افزایش فشار بر فعالان مدنی و خانواده‌های دادخواه در آستانه سالگرد کشته شدن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد، و احتمال از سرگیری اعتراضات که مقامات جمهوری اسلامی از جمله فرمانده کل سپاه نسبت به آن هشدار داده‌اند، بیشتر شده است.

  • 16x9 Image

    ساقی لقایی

    ساقی لقایی پس از چند سال همکاری با روزنامه‌های مختلف، در سال ۱۳۷۸ خبرنگار و سپس سردبیر پارلمانی و اقتصادی ایسنا شد. او از سال ۱۳۸۵ فعالیت حرفه‌ای خود را با تمرکز بر مسائل ایران و حقوق بشر ادامه داد و در بهار ۱۴۰۰ به بخش فارسی صدای آمریکا پیوست.

XS
SM
MD
LG