لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۵:۵۴

ادعای بازپرس پرونده: تتلو توبه‌نامه نوشته است، می‌خواهد خانواده تشکیل دهد


تتلو در دادگاه
تتلو در دادگاه

ده روز پس از برگزاری نخستین جلسه دادگاه امیرحسین مقصودلو، خواننده‌ معروف به «امیر تتلو»، بازپرس پرونده او ادعا کرد «تتلو توبه‌نامه نوشته» و «دوست دارد بعد از پایان مجازات مثل خیلی از جوان‌ها ازدواج کند و خانواده تشکیل دهد.»

وحید ناصری، بازپرس پرونده، به مجازات احتمالی آقای تتلو اشاره نکرد.

او در گفت‌وگو با روزنامه جام جم، چاپ تهران، مدعی شد تتلو «در جلسات خود از بلاتکلیفی در ترکیه حرف زده و گفته که دلتنگ خانواده‌اش بوده. همین هم باعث شده با پای خودش به ایران برگردد.»

ناصری گفت تتلو می‌خواهد «بچه بیاورد و موسیقی را به شیوه درستش ادامه دهد.»

نخستین جلسه دادگاه امیر تتلو هفته گذشته با قرائت کیفرخواست در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شد. رسانه‌های حکومتی به اتهامات منتسب به او اشاره نکرده‌اند.

خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه جمهوری اسلامی،‌ روز دوشنبه ۱۴ اسفند گزارش داد که جلسه دادگاه «به منظور کسب آمادگی متهم و وکیل، جلسه دادگاه «پس از قرائت کیفرخواست» پایان یافت.

جزئیاتی از روند دادگاه، اتهامات منتسب به این خواننده موسیقی پاپ و آنچه در کیفرخواست ذکر شده، در گزارش رسانه‌های حکومتی اعلام نشده، اما عنوان شده که مادر و خواهر تتلو در دادگاه حضور داشتند و با او ملاقات کردند.

در این جلسه همچنین «مستشار دادگاه، وکیل متهم، و نماینده دادستان» حضور داشتند و زمان تشکیل جلسه بعدی دادگاه هنوز اعلام نشده است.

در روزهای پیشین گروه مشاوران حقوقی دادبان، هشدار داده که با توجه به «صلاحیت قانونی دادگاه‌ها و دادسراهای انقلاب اسلامی» و بر اساس اتهامات منتسب به تتلو، «به نظر می‌رسد دادستانی تهران اتهام افساد فی‌الأرض را به این خواننده منتسب کرده است.»

پیش از این خبرگزاری صدا و سیما ادعا کرده که «یکی از مهمترین اقدامات» امیر تتلو «گسترش فساد و فحشا» و فراخوان برای حضور نوجوانان زیر ۱۸ سال در محل زندگی‌اش در استانبول است و خبرگزاری مهر نیز مدعی شده تتلو در بازجویی به انجام آنچه اقدامات «ضد فرهنگی و مستهجن به‌خصوص استفاده از مسائل غیراخلاقی و جنسی به‌منظور بیشتر دیده شدن» خوانده شده، اعتراف کرده است.

امیرحسین مقصودلو ملقب به «تتلو» ۱۵ آذر توسط پلیس ترکیه در مرز بازرگان ایران به مقامات جمهوری اسلامی تحویل داده شد و پس از بازداشت با دستور قضایی به تهران منتقل شد.

سخنگوی قوه قضاییه نیز پیش از این گفته که برای امیر تتلو «چندین پرونده» باز شده که در حال رسیدگی است.

روشن نیست این خواننده زندانی پس از بازداشت به وکیل و مشاور حقوقی دسترسی داشته یا خیر، اما بنا بر گزارش‌های مشابه پیشین و اعلام نهادهای حقوق بشری بین‌المللی، مقامات قضایی جمهوری اسلامی از دسترسی بازداشت‌شدگان در این مرحله به وکیل انتخابی جلوگیری می‌کنند.

قاسم بعدی، حقوقدان، پیش از این به صدای آمریکا گفته که با توجه به سابقه قوه قضاییه جمهوری اسلامی، «یک دادرسی عادلانه در انتظار تتلو نخواهد بود.»

همچنین شهلا شفیق، جامعه‌شناس در گفت‌وگو با صدای آمریکا تتلو را محصول جامعه‌ای دانسته که «عشق ممنوع و تجاوز» در آن مشروع است.

XS
SM
MD
LG