لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۳:۲۸

اعلام اسامی وزنه‌برداران تیم پناهندگان؛ دو ایرانی نیز هستند


آرشیو
آرشیو

فدراسیون جهانی وزنه‌برداری با انتشار بیانیه‌ای، اسامی ورزشکاران تیم پناهندگان برای شرکت در رقابت‌های بین‌المللی را اعلام کرد. این تیم شامل چهار وزنه‌بردار زن، سه وزنه‌بردار مرد، و یک مربی است.

از نکات جالب توجه این فهرست حضور پریسا جهانفکریان، و رضا روحی، دو وزنه‌بردار ایرانی در تیم پناهندگان است.

پریسا جهانفکریان که در سال ۱۴۰۱ به آلمان مهاجرت کرد، در مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۹ نهم شد. او در رقابت‌های قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۹ در رتبه ۲۱ قرار گرفت. رضا روحی نیز که در سال ۱۴۰۱ به انگلیس مهاجرت کرد، مقامی در آسیا و جهان ندارد ولی در سال ۱۳۹۸ قهرمان فوق سنگین ایران شده بود.

سایر اعضای تیم پناهندگان، ورزشکارانی از کشورهای کامرون، برزیل، کوبا، و یمن هستند که به کشورهای فرانسه، آمریکا، ایتالیا، و عربستان سعودی مهاجرت کردند. پاتریک بتمبورگ، مربی تیم وزنه‌برداری پناهندگان است؛ او در حال حاضر سرمربیگری تیم‌های نوجوانان و جوانان سوئد را بر عهده دارد.

به این ترتیب با اعلام اسامی ورزشکاران، برنامه‌های تمرینی و آماده‌سازی تیم پناهندگان برای شرکت در رقابت‌های جهانی آغاز خواهد شد.

این تیم از عنوان «دبلیو‌آر‌تی» و پرچم رسمی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری استفاده خواهد کرد و تابع قوانین ضد دوپینگ است. هزینه‌های این تیم از طریق اسپانسرهای مالی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری تأمین خواهد شد.

عربستان سعودی، میزبان مسابقات جهانی آینده، حمایت کامل خود را از تیم پناهندگان اعلام کرده است.

این ورزشکاران براساس معیارهای تعیین شده توسط کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، به‌عنوان پناهنده یا واجد شرایط برگزیده شدند. درخواست‌های ارسالی تا ۲۶ مارس توسط کمیته ویژه‌ای در فدراسیون جهانی ورزنه‌برداری مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت اسامی این ورزشکاران اعلام شد.

در سال‌های اخیر تعداد قابل توجهی از ورزشکاران ایرانی در رشته‌های مختلف ورزشی به دلایل سیاسی، اجتماعی، یا اقتصادی ناچار به مهاجرت از ایران شدند و فعالیت‌های حرفه‌ای خود را در کشورهای دیگر ادامه می‌دهند.

XS
SM
MD
LG