لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۰۸:۱۴

گزارش یک گروه مستقل: حملات ضدمسلمانان در آمریکا به بالاترین حد در ۳۰ سال گذشته رسید


یک گروه مدافع حقوق مسلمانان اطلاعاتی را منتشر کرده که بر اساس آن ظاهرا تبعیض و حملات گزارش‌شده علیه مسلمانان و فلسطینی‌ها در آمریکا در سال گذشته میلادی به بالاترین حد در سه دهه اخیر رسیده است.

خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه در گزارشی از قول «شورای روابط آمریکایی-اسلامی» نوشته است تعداد این قبیل شکایات در سال ۲۰۲۳ به ۸۰۶۱ مورد رسید، که یک افزایش ۵۶ درصدی را در مقایسه با سال قبل از آن نشان می‌دهد.

این بالاترین آمار از ۳۰ سال پیش و زمانی است که این نهاد ثبت چنین مواردی را آغاز کرد.

بر اساس داده‌هایی که این گروه مستقل مدافع حقوق مسلمانان که در واشنگتن مستقر است گردآوری کرده، حدود ۳۶۰۰ مورد از این حوادث از ماه اکتبر تا دسامبر و همزمان با اوج درگیری‌های اسرائیل و حماس در نوار غزه رخ داد.

رئیس جمهوری آمریکا ۲۵ اسفند، با تاکید بر این که اسلام هراسی در این کشور جایی ندارد، گفت ایالات متحده خود را وقف ساختن جهانی خواهد کرد که مردم با هر دین و پیشینه‌ای بتوانند بدون واهمه و آزار و اذیت در آن زندگی کنند.

جو بایدن اواخر مهر و در هفته‌های اول جنگ غزه نیز از آمریکایی‌ها خواست اسلام هراسی، یهودستیزی، تهدیدهای ضدفلسطینی و سخنان نفرت‌پراکنانه در ایالات متحده که به‌دلیل جنگ در خاورمیانه صورت می‌گیرد را محکوم کنند.

همان زمان، کریستوفر ری رئیس پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی، از افزایش «لفاظی‌های تهدیدآمیز» علیه جوامع یهودی و مسلمان در داخل ایالات متحده خبر داد و گفت این نهاد به‌سرعت تلاش خود را می‌کند تا اینگونه تهدیدها کاهش یابد.

گروه‌های مدافع حقوق بشر پیشتر از افزایش جهانی اسلام هراسی، تعصبات ضدفلسطینی و یهود‌ستیزی از آغاز درگیری‌ها در خاورمیانه خبر داده‌اند؛ درگیری‌هایی که پس از حمله هفتم اکتبر گروه تروریستی فلسطینی حماس به اسرائیل آغاز شد.

XS
SM
MD
LG