لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۵:۰۹

آمریکا در ازای اطلاعات درباره سه هکر تحت تحریم ایرانی تا ۱۰ میلیون دلار پاداش می‌دهد


سه هکر وابسته به جمهوری اسلامی که ایالات متحده برای دریافت اطلاعات بیشتر از آنها پاداش تعیین کرده است
سه هکر وابسته به جمهوری اسلامی که ایالات متحده برای دریافت اطلاعات بیشتر از آنها پاداش تعیین کرده است

برنامه «پاداش برای عدالت» وابسته به وزارت امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه با انتشار اطلاعیه‌ای در وبسایت و حساب‌های رسمی کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد به هر کسی که اطلاعاتی موثق درباره سه شهروند ایرانی متهم به انجام عملیات سایبری علیه نهادهای ایالات محده ارائه کند، پاداش خواهد داد.

بر اساس این اطلاعیه، در ازای اطلاعاتی که منجر به شناسایی یا تعیین موقعیت مکانی رضا کاظمی‌فر رحمان، حسین محمد هارونی و کمیل برادران سلمانی، که تحت کنترل و هدایت دول خارجی اقدام به فعالیت‌های مخرب سایبری علیه زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده می‌کنند، تا ۱۰ میلیون دلار پاداش داده خواهد شد.

این سه تن به اتهام مشارکت در یک کارزار سازمان‌یافته چند ساله برای نفوذ سایبری به ۱۲ شرکت آمریکایی و همچنین تلاش برای نفوذ به سامانه‌های کامپیوتری وزارتخانه‌های خارجه و خزانه‌داری ایالات ‌متحده تحت تعقیب قرار دارند.

این سه عامل وابسته به حکومت ایران از جمله افرادی هستند که وزارت خزانه‌داری آمریکا پیشتر در روز سه‌شنبه اعلام کرد آنها را در ارتباط با کارزارهای فیشینگ هدفدار و حملات بدافزاری تحت فرماندهی سایبری-الکترونیکی سپاه پاسداران علیه چندین نهاد آمریکایی، از جمله خود این وزارتخانه، تحت تحریم قرار داده است.

دستکم در خلال سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ میلادی، رضا کاظمی فر، تبعه جمهوری اسلامی ایران، در واحد جنگ الکترونیک و دفاع سایبری (جنگال) - از ارگان‌های وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی - خدمت کرده است.

حسین هارونی، تبعه جمهوری اسلامی ایران، نیز دستکم از ماه می سال ۲۰۱۸ تا ماه ژوئن سال ۲۰۲۱ در استخدام شرکت‌های مختلف ایرانی بوده است، که این شرکت‌ها به نیابت از سپاه پاسداران فعالیت می‌کردند.

کمیل برادران سلمانی، تبعه جمهوری اسلامی ایران، دستکم در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ در استخدام شرکت «محک رایان افراز» مستقر در ایران بوده، که این شرکت نیز به‌نیابت از سپاه پاسداران فعالیت داشته است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی دولت ایالات متحده به عنوان یک سازمان خارجی تروریستی تعیین شده و در فهرست ویژه گروه‌های شناخته‌شده تروریستی بین‌المللی قرار گرفته است و تحت تحریم قرار دارد.

XS
SM
MD
LG