لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۰۳:۳۵

شیلا جکسون‌‌لی نماینده دموکرات: باید همه گروگان‌های آمریکایی از ایران آزاد شوند


شیلا جکسون لی، در گفت‌وگو با کامبیز توانا خبرنگار بخش فارسی صدای آمریکا - هیوستون، تگزاس
شیلا جکسون لی، در گفت‌وگو با کامبیز توانا خبرنگار بخش فارسی صدای آمریکا - هیوستون، تگزاس

شیلا جکسون لی، عضو دموکرات مجلس نمایندگان ایالات متحده از رئیس جمهوری ایالات متحده خواست هر چه در توان دارد به کار بگیرد و گروگان‌های آمریکایی را آزاد کرده و به خانه بازگرداند.

خانم جکسون لی در گفت‌وگو با کامبیز توانا خبرنگار بخش فارسی صدای آمریکا در مورد ایران و شهروندان آمریکایی که «در ایران گرفتار هستند»، گفت: «ایران یکی از فاجعه‌بارترین و بدترین حاکمیت‌ها است، سرکوبگر است، به دموکراسی احترام نمی‌گذارند. من مردم ایران و ایرانی آمریکایی‌ها را خیلی دوست دارم ما دوست هستیم و از دموکراسی حمایت می‌کنیم. ما باید نبرد را جدی‌تر کرده و این گروگان‌ها را به خانه بازگردانیم.»

این عضو مجلس نمایندگان در حاشیه پرده‌برداری از دیوارنگاره کارزار «خانواده ما را به خانواده بازگردانید» که در هیوستون در تگزاس برگزار شد گفت برایش مهم بوده که این روز و در کنار خانواده‌ها باشد.

خانم جکسون لی گفت: «این همه تعریفی است که ما از آمریکا می‌شناسیم. امروز، روز آزادی و دموکراسی آمریکا است و احترام به کسانی است که خون خود را فدا کردند تا ما بتوانیم از آزادی برخوردار شویم. این‌ها همه شهروندان آمریکایی هستند. عزیزان،‌اعضای خانواده ما هستند. برای همین من برای آزادی ترور رید خیلی تلاش کردم. برای آزادی پل ویلان هنوز داریم فعالیت می‌کنیم و ترور و بریتنی گراینر الان به خانه بازگشته‌اند و هر دو ماموریتی جدید یافته و برای بازگشت به خانه کسانی که ربوده شده‌اند، فعالیت می‌کنند. من این جا هستم چون بخشی از قلب من و اشتیاق من است و کار درستی است که باید انجامش داد. اطمینان دارم رئیس جمهوری ایالات متحده اشتیاق بسیار زیادی دارد و با قدرت زیادی فعالیت می‌کند تا بتوانیم گروگان‌هایمان را به خانه بازگردانیم.»

شیلا جکسون لی از تلاش‌های خود و دیگر همکاران خود خبر داد و افزود: «ما به عنوان نمایندگان کنگره ایالات متحده جمع شده و با نماینده ویژه ریاست جمهوری آمریکا در امور گروگان‌ها، راجر کارستنز که مردی متعهد است و در حوزه نظام قضایی آمریکا مذاکره می‌کند تا گروگان‌هایمان را به خانه بازگرداند جلسه خواهیم داشت. من همراه او هستم. از این که آنتونی بلینکن وزیر خارجه وضعیت دفتر فعالیت روی گروگان‌ها را ارتقا داده خرسند هستم و بسیار مشتاق هستم که می‌بینم این به خط نبرد فکری و مبارزه ما تبدیل شده است. ما مبارزه کرده و به این مبارزه هم ادامه می‌دهیم برای همین من این جا هستم. به این نبرد ادامه می‌دهم، ما ادامه داده و در آن هم پیروز خواهیم شد.»

نورما تورس نماینده کالیفرنیا در مجلس نمایندگان هفته گذشته در صحن علنی سخنرانی کرد و نام جمشید شارمهد و درخواست آزادی او را مطرح کرد. خانم جکسون لی در پاسخ به این که آیا او هم همین کار را کرده و اسامی گروگان‌ها را در صحن مجلس نمایندگان مطرح می‌کند گفت: «ما همه تلاش داریم با هم همکاری کرده تا به هم کمک کرده و همه دوستان و شهروندان آمریکایی و دختران و پسران و اعضای خانواده خود را به خانه بازگردانیم. این هدفی است که دنبال آن هستیم و امروز در سالگرد روز استقلال، این تعهد را بار دیگر اعلام می‌کنیم.»

در حال حاضر مراد طاهباز شهروند سه تابعیتی ایرانی، آمریکایی، بریتانیایی، سیامک نمازی و عماد شرقی شهروندان ایرانی آمریکایی و شهاب دلیلی، شهروند ایرانی دارای اقامت دائم آمریکا در ایران در زندان هستند.

در میان دیگر شهروندان خارجی یا دو تابعیتی زندانی در ایران می‌توان به ناهید تقوی شهروند ایرانی آلمانی، جمشید شارمهد شهروند آلمانی دارای اقامت دائم آمریکا، مهران رئوف شهروند ایرانی بریتانیایی، احمدرضا جلالی شهروند ایرانی سوئدی و سه شهروند فرانسوی سسیل کهلر و همسرش ژاک پاری و لویی آرنو، اشاره کرد.

XS
SM
MD
LG