لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۲۰:۵۲

حوثی‌ها مدعی شدند که دو کشتی و یک ناو آمریکایی را هدف گرفته‌اند؛ سنتکام این ادعا را رد کرد


شبه‌نظامیان شورشی حوثی روز چهارشنبه مدعی شدند که یک کشتی و یک ناو جنگی متعلق به آمریکا را در خلیج عدن و یک کشتی اسرائیلی را در اقیانوس هند هدف قرار داده‌اند، اما سنتکام این ادعا را رد کرد.

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده در همین زمینه اعلام کرد در ساعت ۱۱:۵۰ دقیقه صبح چهارشنبه به وقت صنعا، یک کشتی جنگی ائتلاف با موفقیت یک موشک بالستیک ضد کشتی که از مناطق تحت کنترل حوثی‌های تحت حمایت حکومت ایران در یمن بر فراز خلیج عدن پرتاب شده بود را خنثی کرد.

به گزارش سنتکام این موشک احتمالاً کشتی «یورک‌تاون» متعلق به ایالات متحده را هدف گرفته بود که هیچ تلفات یا خسارتی به آن وارد نشد.

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده همچنین اعلام کرد نیروهای این ستاد بین ساعت ۱۲ تا ۱۳ بعد از ظهر به طور جداگانه با موفقیت چهار هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) را بر فراز مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن منهدم کردند.

حملات حوثی‌ها به کشتی‌ها در دریای سرخ و خلیج عدن در هفته‌های گذشته با کاهش چشمگیری روبرو شده است. مقامات ایالات متحده می‌گویند احتمالا مهمات این گروه تحت حمایت جمهوری اسلامی به پایان رسیده و حملات نیروهای ائتلاف، توان تهاجمی حوثی‌ها را کاهش داده است.

سنتکام می‌گوید اقداماتش در مقابله با تهدیدات حوثی‌ها برای محافظت از آزادی دریانوردی و ایمن‌تر کردن آب‌های بین‌المللی برای کشتی‌ها صورت می‌گیرد.

XS
SM
MD
LG