لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۲۱:۴۸

جودوکاران و تکواندوکاران ناشنوای ایران به دلیل «نبود بودجه کافی» از مسابقات جهانی محروم شدند


مسابقات جودوی ناشنوایان
مسابقات جودوی ناشنوایان

جودوکاران و تکواندوکاران ناشنوای ایران به دلیل آنچه «فقدان بودجه کافی» اعلام شده، از اعزام به مسابقات قهرمانی جهان در قزاقستان و قرقیزستان محروم شدند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا در روز سه‌شنبه ۲۱ فروردین، مهدی درخشنده، رئیس انجمن جودو ناشنوایان ایران، اعلام کرد این دومین بار ا‌ست که تیم جودوی ناشنوایان به دلیل «نبود منابع مالی» از حضور در مسابقات جهانی باز می‌مانند.

به گفته این مقام ورزشی، قرار بود تیمی متشکل از هشت جودوکار، هفت مرد و یک زن، با اعزام به قزاقستان در مسابقات بین‌المللی این کشور، از ۲۴ تا ۲۶ فروردین، حضور پیدا کنند.

تیم جودوی ناشنوایان ایران پیشتر در مسابقات آسیایی ناشنوایان در سال ۱۳۹۴در تایوان به مقام نایب قهرمانی آسیا و اقیانوسیه رسیده بود.

این تیم درهشتمین دوره بازی‌های آسیا و اقیانوسیه موفق شده بود دو مدال طلا، دومدال نقره و دو برنز کسب کند.

لغو اعزام ورزشکاران به مسابقات فرامرزی به دلیل تامین‌نشدن بودجه پیش از این هم چندین بار رخ داده است.

ناصر رسولی، مسئول سازمان‌های تیم‌های ملی، روز ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ در گفتگو با خبرگزاری فارس از لغو سفر تیم ملی تیراندازی با تفنگ به هند خبر داد و دلیل آن را هم «شرایط ارزی کشور» و «عدم تامین منابع مالی مورد نظر فدراسیون» اعلام کرد.

این در حالی‌ است که مراسم مذهبی حکومتی از جمله «اربعین» هرساله با اختصاص میلیاردها تومان برگزار می‌شود.

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، در مردادماه سال گذشته از اختصاص بودجه ۳۰۰ میلیارد ریالی شهرداری پایتخت برای مراسم مذهبی «اربعین» خبر داده بود.

XS
SM
MD
LG