لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۰۱:۴۰

وکیل ماشالله کرمی خبر داد: با آزادی موقت او مخالفت شد 


ماشالله کرمی
ماشالله کرمی

بنابر اعلام وکیل مدافع ماشالله کرمی، پدر محمد مهدی کرمی، معترض اعدام شده، شعبه دوم دادگاه انقلاب کرج با تبدیل قرار بازداشت ماشالله کرمی و آزادی موقت او مخالفت کرده است.

علی شریف زاده اردکانی در پستی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده نوشته است جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات موکلش چهارم اردیبهشت ماه در شعبه دوم دادگاه انقلاب کرج برگزار خواهد شد.

به نوشته شریف زاده اردکانی، قاضی با تبدیل قرار بازداشت موقت آقای کرمی به قرار تامین مناسب برای آزادی موقت او مخالفت کرده است.

وکیل ماشالله کرمی پیش‌تر در اسفند سال گذشته اعلام کرده بود که پرونده این پدر دادخواه با چهار اتهام، پس از صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب اسلامی کرج و کیفری ۲ نظرآباد فرستاده شده است.

به گفته او، دو اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ملی» که به ماشالله کرمی نسبت داده شده به دادگاه انقلاب اسلامی ارجاع شده و «عناوین اتهامی مربوط به دادگاه کیفری دو نیز، ماده دو قانون تشدید (تحصیل مال نامشروع) و ماده ۹ قانون مبارزه با پولشویی قید شده است.»

ماشالله کرمی در ۳۱ مرداد سال ۱۴۰۲ توسط نهادهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی بازداشت شد و مأموران وسایل الکترونیکی او را ضبط و کارت‌‌های بانکی خانواده‌اش را نیز مسدود کردند.

با ادامه آزار و اذیت سایر اعضای خانواده کرمی، دوازدهم آبان‌ سال ۱۴۰۲ درحالی که بیش از ۷۰ روز از دستگیری ماشالله کرمی می‌گذشت، همسر و دیگر فرزند او در پی «هجوم‎‌های چند باره» ماموران به خانه‌شان، ناچار به ترک خانه شدند.

هلگه لیمبورگ، قانون‌گذار آلمانی که کفالت سیاسی محمدمهدی کرمی، معترض اعدام‌ شده را برعهده داشت، اعلام کرده که کفالت سیاسی پدر او را نیز پذیرفته است. او پیش از این در گفت‌وگویی با بخش فارسی صدای آمریکا که روز ۲۸ مهر انجام شد، با اشاره به حضور مداوم پدر و مادر محمدمهدی کرمی بر مزار محمد حسینی دیگر معترض اعدام شده، گفته است: «همه ما آن تصاویر شجاعانه پدر و مادر مهدی کرمی پس از خاکسپاری او را دیدیم.»

XS
SM
MD
LG